სიახლეები

Arrow Down Icon
Image 07 აპრილი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის ბუნების, ქართულისა და ხელოვნების კომბინირებული გაკვეთილიდან, სადაც მოსწავლეებმა უხერხემლო ცხოველების მნიშვნელობაზე, პეპლის სასიცოცხლო ციკლზე ისაუბრეს და საკუთარი ხელით დამზადებული მაკეტები წარადგინეს, სწავლა კიდევ უფრო შთამბეჭდავი გახდა აბრეშუმის სახელმწიფო მუზეუმში ვიზიტით. საგანმანათლებლო პროგრამა - ,,4 სიცოცხლე" მოსწავლეები გაეცნენ აბრეშუმის მუზეუმის ისტორიას, აბრეშუმის ტრადიციული წარმოების მეთოდებს, ნახეს, როგორ იღებდნენ ძვირფას აბრეშუმის ძაფს და როგორ იყენებდნენ მას ტექსტილის წარმოებაში. განსაკუთრებული ინტერესი გამოიწვია მატერიის შესაღებად განკუთვნილმა ბუნებრივმა და ქიმიურმა საღებავებმა. გაკვეთილის სახალისო და შემეცნებითი ნაწილი იყო თუთის აბრეშუმხვევიას სასიცოცხლო ციკლის ვიდეო მასალის ჩვენება და ბუკლეტების დარიგება. მოსწავლეებმა თავად დაასურათეს სტიკერებით. მუზეუმისგან მიღებულმა საჩუქრებმა კი დღე კიდევ უფრო სასიამოვნო გახადა. ასეთი კომბინირებული და პრაქტიკული სწავლება საუკეთესო საშუალებაა მოსწავლეთა ცოდნის გასამდიდრებლად და სამყაროსადმი ინტერესის გასაღვივებლად. წმინდა ნინოს სკოლის პედაგოგები და დამრიგებლები: ნათია ხუჭუას, ლეილა თვალაბეიშვილი, ქეთი დევნოზაშვილი, თამარ თაქთაქიშვილი და ელენე მიროტაძე საინტერესო აქტივობის ინიციატორები იყვნენ.

სრულად
Image 19 აპრილი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში სასულიერო პირების - დავით ციცქიშვილისა და სპირიდონ მუმლაძის მიერ ჩატარდა საეკლესიო მსახურება -  შვიდგზის ზეთისცხება. საეკლესიო საიდუმლოს დაწყებამდე სკოლის მოძღვრებმა მოსწავლეებს განუმარტეს ზეთისცხების მნიშვნელობა ქრისტიანულ ტრადიციაში. მათ ისაუბრეს საეკლესიო მსახურების სიმბოლიზმზე, მის ისტორიულ ფესვებზე და წარმოადგინეს სახარებისეული ეპიზოდები, რომლებიც უკავშირდება ზეთისცხებას და მის სულიერ დანიშნულებას. განმარტებების შემდეგ სასულიერო პირებმა აღასრულეს შვიდგზის ზეთისცხების საიდუმლო, რომლის დროსაც სპეციალური ზეთი (ზეთი) სცხეს მოსწავლეებს შუბლზე, ხელებსა და სხეულის სხვადასხვა ნაწილზე. დასასრულს, წარმოთქვეს შესაბამისი ლოცვები. საეკლესიო მსახურების ჩატარებას სკოლაში რამდენიმე მნიშვნელობა შეიძლება ჰქონდეს, როგორც რელიგიური, ისე საგანმანათლებლო და სულიერი თვალსაზრისით: შვიდგზის ზეთისცხება ქრისტიანულ ტრადიციაში აღიქმება როგორც მადლის მომნიჭებელი და სულიერი განწმენდის პროცესი. მას განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს მართლმადიდებლურ ეკლესიაში და უკავშირდება სულიერი და ფიზიკური განკურნების, ცოდვების შენდობისა და ღვთის წყალობის მოპოვების რწმენას. მოსწავლეებისთვის ეს არის რწმენის განმტკიცების, სულიერ ცხოვრებაში ჩაღრმავებისა და ღმერთთან დაახლოების საშუალება. საეკლესიო საიდუმლოს აღსრულების წინ მოძღვრების მიერ ზეთისცხების მნიშვნელობისა და სახარებისეული სწავლების განმარტება ხელს უწყობს მოსწავლეების რელიგიური ცოდნის გაღრმავებას. ისინი ეცნობიან ქრისტიანული ტრადიციის მნიშვნელოვან ასპექტს, სწავლობენ ბიბლიურ საფუძვლებსა და სიმბოლიკას. ეს ხელს უწყობს მათი მსოფლმხედველობის ჩამოყალიბებასა და რელიგიური კულტურის გააზრებას. მონაწილეობის პროცესში მოსწავლეებმა შესაძლოა განიცადონ განსაკუთრებული სულიერი და ემოციური მდგომარეობა. ლოცვები, ზეთისცხების შეგრძნება და საერთო საზიარო გამოცდილება შეიძლება იყოს დამამშვიდებელი, გამაძლიერებელი და შთამაგონებელი მათთვის. ეს ხელს უწყობს სკოლაში სულიერი გარემოს შექმნას და მოსწავლეების ემოციურ კეთილდღეობას. ზეთისცხების საეკლესიო საიდუმლოს ჩატარება ხელს უწყობს ახალგაზრდა თაობაში რელიგიური ტრადიციების გაცნობასა და შენარჩუნებას. მოსწავლეები უშუალოდ ეცნობიან საუკუნეების განმავლობაში არსებულ რელიგიურ პრაქტიკას და თავს მიიჩნევენ ამ ტრადიციის ნაწილად.

სრულად
Image 26 მარტი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში გამართული მწვანე საფარის მოვლის ღონისძიება ნათელი მაგალითია იმისა, თუ როგორ შეიძლება ეკოლოგიური განათლება და გარემოსდაცვითი ცნობიერება პრაქტიკულად დაინერგოს მოსწავლეებში. აღნიშნული აქტივობა, რომელშიც მე-11 კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ, ხელს უწყობს პასუხისმგებლობის გრძნობას, გუნდურობასა და შრომის დაფასებას. მნიშვნელოვანია, რომ ღონისძიებას მუსიკის ფონზე ჩატარდა, რაც არა მხოლოდ პროცესს მეტად სასიამოვნოს ხდიდა, არამედ მოტივაციის ამაღლებასაც უწყობდა ხელს. მასწავლებელთა, განსაკუთრებით მარინა ტოხიშვილისა და თამარ ლაცაბიძის, ჩართულობა კი ხაზს უსვამს მათი პროფესიული და ადამიანური მიდგომის მნიშვნელობას. მათი მხარდაჭერა და ხელმძღვანელობა ქმნის ისეთი საგანმანათლებლო გარემოს, სადაც მოსწავლეები სიამოვნებით ერთვებიან სასარგებლო აქტივობებში. აღსანიშნავია, რომ მსგავსი ინიციატივები დადებითად მოქმედებს, როგორც სკოლის ესთეტიკურ იერსახეზე, ასევე მოსწავლეთა ემოციურ განწყობაზე. მცენარეებთან კონტაქტი ამცირებს სტრესსა და აუმჯობესებს კონცენტრაციას. ამდენად, ეს არა მხოლოდ ერთჯერადი მოვლითი სამუშაო იყო, არამედ ეკოლოგიური კულტურის გაძლიერების პრაქტიკული ნაბიჯიც. ეს აქტივობა იყო ეფექტური, სასარგებლო და შთამბეჭდავი. სასურველია, მსგავსი ღონისძიებები რეგულარულ ხასიათს ატარებდეს და სხვადასხვა კლასის მოსწავლეებსაც გაუჩნდეთ მსგავსი აქტივობის სურვილი, რათა სკოლის მწვანე გარემოს შენარჩუნება ყველა მოსწავლის საერთო პასუხისმგებლობაა.

სრულად
Image 26 მარტი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში VII ა კლასის მოსწავლეებმა: ანასტასია ფორჩხიძემ, ბარბარე ზიბზიბაძემ, დავით ბარბაქაძემ და გიორგი მეგენეიშვილმა, სამოქალაქო განათლების პედაგოგის, გრიგოლ ბენდელიანის უშუალო მენტორობით, პირველკლასელებისთვის საინტერესო და შემეცნებითი პრეზენტაცია ჩაატარეს, რომელიც ჯანსაღ ცხოვრებასა და სწორი კვების პრინციპებს შეეხებოდა. პრეზენტატორებმა შესანიშნავად წარმოადგინეს მასალა, რომელიც ადაპტირებული იყო უმცროსკლასელებისთვის. მათი საუბარი გასაგები, მკაფიო და მხიარული იყო, რაც პირველკლასელებისთვის ინფორმაციის მარტივად აღქმისთვის მნიშვნელოვანია. ასევე, მათ გამოავლინეს პასუხისმგებლობა და გუნდური მუშაობის კარგი უნარები. გამოყენებული იყო ვიზუალური მასალა, ინტერაქტიური აქტივობები და გასართობი ელემენტები, რამაც კიდევ უფრო მეტად გაახალისა და დააინტერესა პატარა მსმენელები. ეს იყო წარმატებული ინიციატივა, რომელიც ხელს უწყობს მოსწავლეებს არა მხოლოდ სამოქალაქო განათლების, არამედ პასუხისმგებლობისა და ლიდერობის უნარების განვითარებაში.

სრულად
Image 26 მარტი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში ჩატარდა გაკვეთილი „ჩვენ და ბუნება“ , რომელიც გამოირჩეოდა შინაარსობრივი სიღრმით, თემატური მრავალფეროვნებითა და ინტერდისციპლინარული მიდგომით. იგი მოიცავდა: ქართულ ენას, ლიტერატურას, ხელოვნებასა და ბუნებისმეტყველებას, რითაც მოსწავლეებს საშუალება მიეცათ, ბუნების მნიშვნელობა სხვადასხვა ასპექტში გაეაზრებინათ. გაკვეთილი გამდიდრებული იყო მსჯელობით, ლიტერატურული ანალიზით, მხატვრული ხერხების განხილვით და პრაქტიკული დასკვნებით, რაც სწავლების ეფექტურობასა და ბავშვების ჩართულობას კიდევ უფრო ზრდიდა. ლეილა თვალაბეიშვილმა, ნათია ხუჭუამ და ქეთი დევნოზაშვილმა მოსწავლეებს მკაფიოდ განუმარტეს ბუნების როლი ადამიანთა ცხოვრებაში. გაკვეთილზე განხილული იქნა ბუნების ორგვარი ხასიათი – როგორც მაცოცხლებელი, ასევე დამანგრეველი ძალა. ეს მნიშვნელოვანი ასპექტია მოსწავლეების კრიტიკული აზროვნების განვითარებისთვის, რადგან ისინი სწავლობენ სამყაროს კანონზომიერებებსა და ბუნების გავლენას ადამიანის ცხოვრებაზე. ტექსტებში გარესამყაროს მხატვრული აღწერების განხილვა და მათი ესთეტიკური ღირებულების გააზრება მოსწავლეებს ეხმარება ენისა და ლიტერატურის სიღრმისეულად გაგებაში. განსაკუთრებით აღსანიშნავია ბუნების მგოსნის – ვაჟა – ფშაველას შემოქმედების გახსენება და მისი პოეტური ხერხების ანალიზი. გაკვეთილში განსაკუთრებული აქცენტი კეთდებოდა ერთიანობაზე და კოლექტიური ძალისხმევის მნიშვნელობაზე. ,,ჩვენ“ და არა ,,მე"- არამარტო აკადემიურ, არამედ სოციალურ და ზნეობრივ ღირებულებებზე დაფუძნებული სწავლებაა, რაც ბავშვის პიროვნული ზრდისთვის მნიშვნელოვანია. როგორც ილია ჭავჭავაძემ თქვა: „იმ ქვეყანას, სადაც უფრო მეტი „მეა“, ვიდრე „ჩვენ“, მომავალი არ უწერია. გაკვეთილზე ყურადღება გამახვილდა გაპიროვნებაზე (პერსონიფიკაციაზე), როგორც მხატვრულ ხერხზე, რითაც უსულო საგნებს სულიერება ენიჭებათ. ეს არა მხოლოდ ლიტერატურულ ცოდნას ამყარებს, არამედ ბავშვებში ფანტაზიისა და ემპათიის უნარსაც ავითარებს. გაკვეთილი ლოგიკურად იყო აგებული – დაიწყო ბუნების ზოგადი მნიშვნელობით, შემდეგ გადავიდა ლიტერატურულ ანალიზსა და მსჯელობაზე, ბოლოს კი მოსწავლეებმა გააკეთეს პრაქტიკული დასკვნები. გაკვეთილი გაჯერებული იყო ცხოვრებისეული სიბრძნით, რაც ბავშვებს ღირებულებების ჩამოყალიბებაში ეხმარება: „ხის სიმაღლე ფესვიდან იზომება“ – რაც გვასწავლის, რომ ძლიერი საფუძველი (მორალური და ზნეობრივი) აუცილებელია. „ამაზე კარგი რა უნდა იყოს, კაცს თაფლი მისცე და ღმერთს სანთელი“ – რაც ხაზს უსვამს სიკეთის გაღებას და მადლიერების გამოხატვას. აქტივობა იყო შთამბეჭდავი, სიღრმისეული და ინტეგრირებული სწავლების შესანიშნავი ნიმუში. მასწავლებლებმა შეძლეს, რომ მოსწავლეებში გაეღვიძებინათ არა მხოლოდ ცოდნის მიღების სურვილი, არამედ ბუნების, ლიტერატურისა და საზოგადოებრივი ურთიერთობების ღრმა გააზრებაც. ეს იყო გაკვეთილი, რომელიც აერთიანებდა ცოდნას, ღირებულებებს და შემოქმედებით აზროვნებას.

სრულად
Image 23 მარტი 2025 წელი

,,ილია ჭავჭავაძე – სცენაზე გაცოცხლებული ეპოქა" საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის თეატრალური სტუდია ,,რამპა“-ს მოსწავლეებმა დაუვიწყარი სანახაობა წარუდგინეს მაყურებელს – სპექტაკლი, რომელიც ერთდროულად ისტორიული, მხატვრული და საგანმანათლებლო მნიშვნელობის ნიმუში იყო. ილია ჭავჭავაძის იდეები და მისი ცხოვრების ეპიზოდები სცენაზე გაცოცხლდა არა მხოლოდ ტექსტებით, არამედ სამსახიობო ოსტატობით, მუსიკით, ქორეოგრაფიით, შესანიშნავი კოსტიუმებით და ესთეტიკურად დახვეწილი დეკორაციით. სპექტაკლის დრამატურგია და რეჟისურა, რომელიც მთლიანად მარი თაბაგარის ნამუშევარია, უდავოდ დიდ შრომას მოითხოვდა. მასალების დიდი მოცულობის მიუხედავად, წარმოდგენა ლოგიკურ და ემოციურ მთლიანობად იქცა. რთული იქნებოდა ამხელა ინფორმაციის ერთ წარმოდგენაში განთავსება, თუმცა იგრძნობოდა, როგორც პროფესიონალიზმი, ასევე გულწრფელი სიყვარულით შესრულებული საქმე. ლალი მელივამ, როგორც პროდიუსერმა და სკოლის დირექტორმა, დიდი წვლილი გაიღო, რომ ეს ყველაფერი ერთიან, მაღალხარისხიან წარმოდგენად ქცეულიყო. განსაკუთრებული აღნიშვნის ღირსია მოსწავლეთა შესრულება –მათ მთელი სიცხადით გააცოცხლეს ის ეპოქას, რომელსაც წარმოადგენდნენ. მათი ხმის ტემბრი, ჟესტიკულაცია და სცენური ქმედება იმაზე მეტყველებდა, რომ თითოეულ მათგანს ნამუშევარი ჰქონდა პერსონაჟის როლზე, რომელსაც ასახიერებდა. თითოეულმა მათგანმა განსაკუთრებული შთაბეჭდილება დატოვა, დარწმუნებით, ემოციურად და შინაგანი სიღრმით წარმოადგენდნენ გმირთა სახეებს: ილია წიკლაური,სალომე გულისაშვილი, მარიამ ანთიძე, დემეტრე ლიპარტელიანი, გიორგი ანთიძე, ტაისია ბუჩუკური, დავით გოგოჩაშვილი, ტასო ფორჩხიძე, თეკლა ჩარგეიშვილი, დაჩი კუტუბიძე, ანა მახარობლიძე, ბარბარე ზიბზიბაძე, თეკლა შანიძე, ვატო რაზმაძე და გაბრიელ ჯიბლაძე. შთამბეჭდავი იყო სპექტაკლში მუსიკა და ქორეოგრაფია. ნინო ბიბილურის მუსიკალური ხელმძღვანელობით შესრულებული კომპოზიციები ქმნიდა სათანადო განწყობასა და ხაზს უსვამდა ეპოქის სულიერ მხარეს, ხოლო ნათია ხუჭუას ქორეოგრაფია ბუნებრივად ერწყმოდა სანახაობას. სპექტაკლის ერთ-ერთი ყველაზე ღირებული ელემენტი იყო ის, რომ აქ მოზარდები არამარტო თამაშობდნენ, არამედ თავადაც სწავლობდნენ. მათთვის ეს იყო არა უბრალოდ როლის შესრულება, არამედ ლიტერატურის, ისტორიის, ეროვნული იდეალებისა და ილიასეულ მსოფლმხედველობის გაცნობიერება. სპექტაკლი ,,ჩემო კარგო ქვეყანავ!" იმაზე მეტია, ვიდრე ერთი სასკოლო წარმოდგენა. ეს არის მაგალითი იმისა, როგორ შეიძლება თეატრმა ხელი შეუწყოს თაობების კულტურულ და სულიერ განათლებას. საქართველოს განათლების სივრცეში ასეთი ინიციატივები ნამდვილად უნდა გახდეს უფრო ხშირი. _ აღნიშნეს მოწვეულმა სტუმრებმა, რომლებიც აღფრთოვანებას ვერ მალავდნენ წარმოდგენის დასასრულს - ,,როგორც მაყურებელი, დარბაზში ყოფნისას გრძნობ, რომ ეს არ არის მხოლოდ სცენაზე გათამაშებული ისტორია – ეს არის ცოცხალი მესიჯი, რომელსაც ეს ბავშვები მომავალს გადასცემენ. ასეთი წარმოდგენები გვაძლევს იმედს, რომ ეროვნული კულტურის ფუნდამენტი მტკიცედ დგას და მისი გამგრძელებლები ღირსეული თაობაა.

სრულად
Image 06 მარტი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში მე-10 კლასის მოსწავლეები ქართული ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილზე განსაკუთრებული გამოცდილების მონაწილენი გახდნენ – მათ ნახეს ,,ვეფხისტყაოსნის" ანიმაციური ეკრანიზაცია, რომელიც შოთა რუსთაველის უკვდავი პოემის უკეთესად შესწავლაში დაეხმარებათ. ქართულის მასწავლებელმა, სოფიკო გორგილაძემ, სწავლების ამგვარი მეთოდი გამოიყენა, რადგან მოსწავლეები ანიმაციის, კინოსა და ქართული კულტურის ნიმუშებს ეზიარონ.IMDB რეიტინგი: 9.4ხანგრძლივობა: 1სთ 52წთტექნიკა: როტოსკოპია – პირველი სრულმეტრაჟიანი ქართული ანიმაცია ამ სტილში! ქართული ლიტერატურის სწავლება ყოველთვის მოითხოვს ინოვაციურ მიდგომებს, რათა მოსწავლეებისთვის ,,ვეფხისტყაოსანი" მხოლოდ პროგრამულ ტექსტად არ დარჩეს, არამედ ცოცხალ, ვიზუალურად აღსაქმელ და შთამაგონებელ ამბად იქცეს. მირზა პაპუნა დავითაიას ანიმაციური ფილმი ამის მაგალითია. როტოსკოპული ტექნიკის გამოყენება ამაღლებს ვიზუალური შთაბეჭდილების ხარისხსა და გმირებს რეალისტურ მოძრაობას ანიჭებს. განსაკუთრებით აღსანიშნავია ნიაზ დიასამიძისა და იზა ლილუაშვილის მუსიკალური გაფორმება, რომელიც პოემის სულისკვეთებას იდეალურად ეხმიანება.მოსწავლეებისთვის მსგავსი აქტივობები კულტურულ და ინტელექტუალურ ჰორიზონტებს აფართოებს – ისინი არა მხოლოდ კითხულობენ, არამედ ხედავენ, გრძნობენ და განიცდიან "ვეფხისტყაოსნის" სამყაროს. სასკოლო სივრცეში მსგავსი ინიციატივები წახალისებულია! რაც მოიაზრებს: კლასიკური ლიტერატურის სწავლების ინოვაციურ მიდგომას;ვიზუალური აღქმის გაძლიერებასა და ემოციური კავშირის გაღრმავებას;ხელოვნების მრავალმხრივი აღქმის უნარის განვითარებას.

სრულად
Image 04 მარტი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის მარინა ტოხიშვილის ინიციატივით ჩატარდა დედის დღისადმი მიძღვნილი ლიტერატურული საღამო - IV ბ კლასის მოსწავლეების მონაწილეობით. ღონისძიება იყო განსაკუთრებული და ემოციური. ბავშვებმა გამოხატეს უდიდესი სიყვარული და პატივისცემა დედებისადმი. შემოქმედებითი მიდგომა: მოსწავლეების მიერ ქართველი კლასიკოსების ლექსებისა და წერილების წაკითხვა იყო შესანიშნავი საშუალება, რომ გაეცნოთ და გაეანალიზებინათ დედის არსი ქართულ ლიტერატურაში. ნინო ბიბილურის აკომპანიატორობით შესრულებული მუსიკალური ნომრები საღამოს კიდევ უფრო მეტ სილაღესა და ემოციურობას მატებდა. ბავშვებმა შესანიშნავად წარმოაჩინეს დეკლამაციური ნიჭი, რაც განსაკუთრებული ემოცია გამოიწვია დარბაზში მყოფი დედების. ღონისძიება იყო ორგანიზებული, რაც აისახა გულთბილ და ამაღლებულ ატმოსფეროში. სკოლის დირექტორის, ადმინისტრაციის წარმომადგენლებისა და ქართული ენისა და ლიტერატურის კათედრის ხელმძღვანელის დასწრება ღონისძიებას განსაკუთრებულ მნიშვნელობას ანიჭებდა. ღონისძიების დასასრულს, მოსწავლეების მიერ შექმნილი ნამუშევრები სასაჩუქრე შეფუთვითა და ყვავილების თაიგულით გადაეცათ მშობლებს. მარინა ტოხიშვილის მიერ ორგანიზებული ლიტერატურული საღამო იყო წარმატებული და დასამახსოვრებელი ღონისძიება, რომელმაც აჩვენა მოსწავლეების სიყვარული და პატივისცემა დედებისადმი.

სრულად
Image 01 მარტი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში „მასლენიცას“ დღესასწაული აღნიშნეს! მე-5 კლასის მოსწავლეებმა აღმოსავლეთ სლავური ხალხური ტრადიცია – „მასლენიცა“ – გააცოცხლეს მინი სპექტაკლით, ცეკვა-სიმღერითა და კოსტუმირებული სანახაობით. ღონისძიება მხიარულ და თბილ გარემოში ჩატარდა, სადაც მუსიკალური აკომპანიმენტები და კულინარიული პროდუქტი არავის დატოვებდა გულგრილს. მოსწავლეებმა ბლინებით, გაზაფხულის მოლოდინითა და სიხარულით გააცილეს ზამთარი. ღონისძიების ორგანიზატორმა, რუსული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგიმა, ემილია ჭუჭულაშვილმა აღნიშნა, რომ ,,ეს აქტივობა სკოლისთვის სხვადასხვა ქვეყნების კულტურის გაცნობის მნიშვნელოვანი ტრადიციაა, რადგან გვჯერა, რომ მრავალფეროვანი ცოდნა დაეხმარება მოსწავლეებს მიღებული ინფორმაციის გააზრებასა და დახარისხებაში".

სრულად
Image 24 მარტი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის ფიზიკის მასწავლებლის ირმა წითაძის უშუალო ჩართულობითა და მითითებით, მე-7 კლასელმა მოსწავლეებმა,  სასწავლო პროგრამის ფარგლებში შეასრულეს შემდეგი ტიპის აქტივიბა: საკვანძო შეკითხვა - როგორ შევქმნათ პოსტერი, სადაც აღვწერთ თოვლის პაპას მოძრაობის პროცესს, და წარმოვადგენთ მისი მახასიათებელი ფიზიკური სიდიდეების დამოკიდებულებას ცხრილებისა და გრაფიკების საშუალებით. დავალების მიზანი იყო: შექმნათ პოსტერი, სადაც აღწერდნენ თოვლის პაპას მოძრაობის პროცესს და წარმოადგენდნენ მისი მახასიათებელი ფიზიკური სიდიდეების დამოკიდებულებას ცხრილებისა და გრაფიკების საშუალებით. ზოგადად, სასწავლო აქტივობა ძალიან საინტერესოა და აერთიანებს, როგორც ფიზიკის, ისე შემოქმედებითი აზროვნების ელემენტებს. იგი ხელს უწყობს მოსწავლეების ანალიტიკური და პრეზენტაციის უნარების განვითარებას. 1. მულტიდისციპლინარული მიდგომის თვსლსაზრისით, აქტივობა აერთიანებს ფიზიკას, გრაფიკულ დიზაინს და შემოქმედებით აზროვნებას, რაც ხელს უწყობს ცოდნის გაღრმავებას სხვადასხვა მიმართულებით. 2.მოცემული სცენარი რეალურ სიტუაციაზეა დაფუძნებული, რაც ეხმარება მოსწავლეებს ფიზიკის კონცეფციების უკეთ გააზრებაში. 3.ცხრილებისა და გრაფიკების გამოყენება მოსწავლეებს აძლევს შესაძლებლობას, უკეთ აღიქვან ფიზიკური სიდიდეების (სიჩქარე, დრო, მანძილი) ურთიერთკავშირი. 4. მოსწავლეებს მიეცათ დავალება, რომელიც მოითხოვდა სტრატეგიული დაგეგმვის უნარს და ინფორმაციის ორგანიზებულად წარმოდგენას. 5. ის ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს ურთიერთთანამშრომლობისა და იდეების გაზიარების უნარის განვითარებაშიმასწავლებელმა მოსწავლეებს, მიაწოდა დეტალური ინსტრუქციები, როგორ უნდა შეედგინათ გრაფიკები და რომელი ფიზიკური სიდიდეები უნდა წარმოედგინათ. ეს აქტივობა ეფექტურად აერთიანებს ფიზიკის კონცეფციებსა და შემოქმედებით მიდგომას. მისი შესრულება ხელს უწყობს, მოსწავლეებში, გააზრებით სწავლებას და მოტივაციას. გარკვეული დეტალების დამატებითა და ინსტრუქციების დაზუსტებით, აქტივობა კიდევ უფრო საინტერესო და სასარგებლო აღმოჩნდა.

სრულად