სიახლეები

Arrow Down Icon
Image 14 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მოსწავლეები და მასწავლებლები სტუმრად იმყოფებოდნენ თელეთის წმინდა გიორგის მამათა მონასტერში. სასკოლო თემის წარმომადგენლები დაესწრნენ წირვას, სადაც მათ შესაძლებლობა ჰქონდათ გაცნობოდნენ საეკლესიო ღვთისმსახურების წესსა და ტაძარში არსებული ღვთისმსახურების ტრადიციებს. სკოლის მოსწავლეებმა იგალობეს წმინდა საგალობლები, რაც განსაკუთრებული იყო მათთვის. წირვას ესწრებოდა სკოლის მოძღვარი - მამა სპირიდონ მუმლაძე, რომელმაც მოსწავლეებს სულიერი სწავლისა და ქრისტიანული ღირებულებების დამკვიდრების მნიშვნელობა გააცნო.

სრულად
Image 14 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში, მე-8 კლასის დამრიგებლის, ირმა წითაძის ინიციატოვით, მშობელთა მონაწილეობით სხვადასხვა ღონისძიებებისა და პროექტების ორგანიზების ფარგლებშიჩატარდა აქტივობა: ,,მშობელი გაკვეთილზე", სადაც გაიმართა პრეზენტაცია ერთ-ერთ ყველაზე ტრენდულ თემაზე:,,სწრაფი მოდა თანამედროვე მსოფლიოში“. მოსწავლეებში, ცნობიერების ამაღლების მიზნით, მოწვეული იყო: თამთა ცინცაძე - ხელოვნების დოქტორი, პროფესორი (ამავე სკოლის მშობელთა თემის წარმომადგენელი). შესავალ ნაწილში, მოდერატორმა, მოსწავლეებს განუმარტა სწრაფი მოდის ცნება:  რა არის სწრაფი მოდა და როდის დაიწყო მისი განვითარება. ახსნა სწრაფი მოდის პოპულარობის მიზეზები. პრეზენტაციის მიზანი, თემის აქტუალობა და მისი მნიშვნელობა თანამედროვე სამყაროში. მოსწავლეებმა მიიღეს ინფორმაცია, თუ რა ეტაპებს მოიცავს სწრაფი მოდის ბრენდების სტრატეგია (მინიმალური წარმოების დრო, ბიუჯეტური პროდუქცია). პროდუქციის მასშტაბი და გამოშვების სიხშირე. ისაუბრეს ცნობადი ბრენდების შესახებ, რომლებიც იყენებენ ამ ტიპის მოდელს (მაგ., Zara, H&M, Shein და სხვ.). მოდერატორმა განსაკუთრებული ყურადღება გაამახვილა გარემოსდაცვითი და სოციალური საკითხებზე, როგორიც არის: რესურსების მაღალი მოხმარება, ქიმიური ნივთიერებების გამოყენება, ნარჩენების წარმოქმნა, რაც იწვევს ეკოლოგიურ გარემოზე უარყოფით გავლენას. თამთა ცინცაძის დახმარებითა და კონკრეტული კითხვებისხდასმით, განსაზღვრეს მომხმარებლის როლი, ჩვევები, დამოკიდებულება და სწრაფი მოდის პროდუქციის მოხმარების ტენდენციები. ისაუბრეს ეკომეგობრულ და ეთიკურ ბრენდებზე. დასკვნისას შეაჯამეს ძირითადი საკითხები: როგორ შეიძლება, შეიცვალოს დამოკიდებულება მოდის მიმართ; როგორ შეიძლება მომხმარებელმა გააკეთოს ეკომეგობრული არჩევანი სწრაფი მოდის უარყოფითი ზეგავლენის შესამცირებლად. ამგვარი ნარტივით პრეზენტაცია და კოლაბორაცია ხელს უწყობს აქტუალური და უმნიშვნელოვანესი სიახლეების გაცნობას მოსწავლეებში. ავლენს მათ დადებით და უარყოფით ასპექტებს. მოსწავლეებში აჩენს ინტერესს ეკოლოგიურად სუფთა გარემოს შექმნის მიმართ.

სრულად
Image 12 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში ინტერდისციპლინური გაკვეთილის ფარგლებში მოეწყო ქართული მხატვრული ფილმის ,,მონანიება" ჩვენება და განხილვა. კინოჩვენება გაიმართა ქართულის, ისტორიისა და მოქალაქეობის მასწავლებლების: სოფიკო გორგილაძის, კობა ბარბაქაძისა და გუგა ბენდელიანის ინიციატივით. აქტივობის თემა იყო ქართული ფილმი "მონანიება" – ისტორიული კონტექსტი და თანამედროვეობასთან კავშირი. მოსწავლეებს გაუმდიდრდათ ცოდნა და წარმოდგენა ქართული კინემატოგრაფიის, როგორც ეროვნული კულტურის ნაწილის შესახებ. ფილმის ნახვის შემდეგ განიხილეს მთავარი თემები და გმირები ისტორიული და სოციალურ კონტექსტში. მოსწავლეები დააკვირდნენ პერსონაჟებს, სიმბოლოებსა და სცენებში ასახულ თემებს. შეძლეს ფილმის იდეოლოგიური შინაარსისა და მხატვრული ხერხების აღქმა და კრიტიკული ანალიზი. განივითარეს ანალიტიკური და კრიტიკული აზროვნების უნარები. ფილმის დაწყებამდე პედაგოგმა მოსწავლლეებს მოკლედ გააცნო რეჟისორის, თენგიზ აბულაძის შემოქმედება. გასული საუკუნის ისტორიულ-პოლიტიკური კონტექსტი - საბჭოთა პერიოდი და დიქტატურა. იმჯელეს:რა კავშირი აქვთ ფილმში ასახულ მოვლენებს თანამედროვებასთან.განიხილეს - "მონანიების" ძირითადი იდეები, პერსონაჟების ფსიქოლოგიური პორტრეტები და მათი მიმართება დღევანდელობასთან.

სრულად
Image 11 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მე-7ბ კლასელებმა, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის  ირინე კვანჭიანის ინიციატივით წარმოადგინეს  ილია ჭავჭავაძის 187-ე საიუბილეო წელთან დაკავშირებული აქტივობა. მოსწავლეებმა პროფესიონალურად წარმოადგინეს კლასიკოსის საზოგადოებრივი და ლიტერატურული მოღვაწეობის ამსახველი ეპიზოდები. ღონისძიების მიზანი იყო: ილია ჭავჭავაძის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის შესახებ ცოდნის გაღრმავება,  შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების განვითარება.  ეროვნული იდეების აქტუალობის დემონსტრირება თანამედროვე საზოგადოებაში.მოსწავლეების ეროვნული იდენტობის გაძლიერება. აქტივობა ლიტერატურული საღამოს ფორმატით წარიმართა. მოსწავლეებმა წარმოადგინეს ილიას ცხოვრებისა და შემოქმედების ეპიზოდები. წაიკითხეს ამონარიდები პოეტური შედევრებიდან და პუბლიცისტიკიდან . ღონისძიების მსვლელობისას კიდევ ერთხელ გამოიკვეთა ილიას იდეების აქტუალობა თანამედროვე საზოგადოებაში. სალონური ტიპის შეხვედრა შედგა შესაფერის გარემოში. წარმოდგენილ ექსპოზიციაზე, განთავსებული იყო ილია ჭავჭავაძის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის ამსახველი ქრონიკები გასული საუკუნის ბეჭდური მედიიდან. ღონისძიებას ესწრებოდნენ სკოლის აღმასრულებელი დირექტორი - ლალი მელივა, სხვადსხვა საგნის მასწავლებლები და ფსიქოლოგი. სამომავლოდ იგეგმება ექსკურსია ილია ჭავჭავაძის მუზეუმში.მნიშვნელოვანია, ის ფაქტი, რომ მოსწავლეებს, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის, ირინე კვანჭიანის დახმარებით, მიეცათ საშუალება, აქტიურად მიეღოთ მონაწილეობა ღონისძიების მომზადებაში, მასალების მოძიებასა და პუბლიკის წინაშე წარდგომაში.

სრულად
Image 11 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში სამოქალაქო განათლების მასწავლებელმა, გუგა ბენდელიანმა, 21-ესაუკუნისთვის მეტად აქტუალურ თემაზე გამართა დოკუმენტურ-შემეცნებითი ფილმის ჩვენება მე-10 კლასის მოსწავლეებთან. ერაყში, სადამ ჰუსეინის მმართველობა მნიშვნელოვანი ეპოქაა. ეს პერიოდი გამოირჩევა ავტორიტარიზმით, რომელიც მოიცავდა ძალაუფლების კონცენტრაციას, პოლიტიკური ოპონენტების რეპრესიასა და ადამიანის უფლებების დარღვევებს. ამ საკითხთებთან დაკავშირებით პედაგოგმა მოკლე მიმოხილვა შესთავაზა ის ნუ მოსწავლეებს, სადაც ყურადღება გაამახვილა:1. სადამ ჰუსეინის მმართველობის სტილზე, რომელიც დიქტატორული რეჟიმის მაგალითია. ის აბსოლუტურ ძალაუფლებას ინარჩუნებდა, მკაცრად აკონტროლებდა როგორც სამთავრობო, ისე საზოგადოებრივ სფეროებს.2.ჰუსეინის რეჟიმი იყენებდა საიდუმლო პოლიციას და რეპრესიებს ახორციელებდა განსხვავებული შეხედულებების მქონე პირების მიმართ.3. ერაყის მოსახლეობას არ ჰქონდა გამოხატვის, შეკრებისა და სხვა ძირითადი უფლებები. ყოველგვარი ოპოზიციური მოძრაობა მკაცრად ისჯებოდა.4. მიუხედავად ეკონომიკური რეფორმებისა ჰუსეინის რეჟიმმა განახორციელა გარკვეული ეკონომიკური პროექტები, თუმცა უმეტესობა იმავე კონტროლის გზით ხორციელდებოდა. მოსწავლეებმა განიხილეს დიქტატორული რეჟიმის პერიპეტიები, ავტორიტარიზმის ნიშნები და მსგავსი წნეხისგან გამოსვლის გზები. დამხმარე ქვეყნების მიზნები და ფარული ინტერესების ასპექტები. გააანალიზეს ავტორიტარული რეჟიმის გავლენა საზოგადოებაზე და ინდივიდუალურ უფლებებზე.იმსჯელე, როგორ შეიძლება მსგავსი რეჟიმების დაემხობა და შეაფასეს დემოკრატიის მნიშვნელობა. დასასრულს, შეაფასეს: ავტორიტარიზმი და მისი მახასიათებლები; ადამიანის უფლებები და მათი დარღვევა სადამ ჰუსეინის მმართველობის დროს; დემოკრატია vs ავტორიტარიზმი - მათი განსხვავებები; ერაყის ომი და მისი გავლენა რეჟიმის ცვლილებაზე.

სრულად
Image 09 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მოსწავლეებმა მოინახულეს  შუაგულის სანერგე მეურნეობა. სახალისო / შემეცნებით ტურს შუაგულის სანერგეში მოიცავდა: აქტივობის ინიციატორების, კლასის დამრიგებლების,  ეკა ლომინაძისა და  მარინა ტოხიშვილის თქმით, ბავშვებმა იდეალურად გაართვეს თავი სახალისო დავალებებს. პატარებმა გამოცდილება მიიღეს, ახლოდან გაცნობოდნენ მცენარეებს, შინაურ ცხოველებსა და ბუნების სილამაზეს. ამგვარი აქტივობა ხელს უწყობს ბუნებისადმი სიყვარულისა და მზრუნველობის განვითარებას. შემეცნებითი თვალსაზრისით, ექსკურსიის დროს, მოსწავლეებმა მიიღეს საინტერესო ინფორმაცია მცენარეების მოვლის შესახებ. ამით გაფართოვდა მათი ცოდნა ბოტანიკისა და ეკოლოგიის სფეროში. განივითარეს პრაქტიკული უნარებიც: საკუთარი ხელით დარგეს მცენარე და მიიღეს პოზიტიური ემოციები. აიმაღლეს განწყობა და მიეცათ საშუალება, განეცადათ წარმატების სიხარული. საჩუქრად მიღებული მცენარის მოვლა კი ბავშვებს ასწავლის პასუხისმგებლობასა და ზრუნვას.ასეთი აქტივობების ორგანიზება მნიშვნელოვანია, რადგან ადრეული ასაკიდან ბუნებისადმი სიყვარულის ხელს შეუწყობს მომავალში გარემოს დაცვის მიმართ პასუხისმგებელი მოქალაქეების აღზრდას.

სრულად
Image 09 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში გაიმართა შრომითი უსაფრთხოების სწავლება. თემატიკა:შრომის უსაფრთხოების ზოგადი მოთხოვნები; შრომის უსაფრთხოების საკანონმდებლო რეგულაციები და პრინციპები; ინდივიდუალური დაცვის საშუალებების გამოყენებისა და მოვლა/შენახვის წესები. (პოტენციური საფრთხეების შესაბამისად).ობიექტზე არსებული საფრთხეები, რისკები და მათი კონტროლის ზომები. სამუშაო ტექნიკისა და სამუშაო აღჭურვილობის (მათ შორის მათი შეკეთების), ელექტრო მოწყობილობებზე უსაფრთხო მუშაობისა და გამოყენების წესები; ინსტრუქტაჟები სამუშაო სპეციფიკიდან გამომდინარე , მათ შორის დიასახლისი, მძღოლი, ელ.ინსტრუმენტებთან უსაფრთხოდ მუშაობა,საოფისე საქმიანობა; შრომის უსაფრთხოების ნიშნები; ერგონომიკა, ტვირთის ხელით აწევა გადაადგილება; ელექტრო (მაღალი/დაბალი ძაბვა) უსაფრთხოებისა და უსაფრთხოდ მუშაობის წესები, სიმაღლეზე მუშაოაბ, კიბე და მასთან დაკავშირებული საფრთხეები.სახანძრო უსაფრთხოება, ხანძარსაწინააღმდეგო სისტემები, საგანგებო სიტუაციები და საევაკუაციო ღონისძიებები, გამაფრთხილებელი ნიშნები, ცეცხლმაქრის გამოყენების წესი, საგანგებო სიტუაციები; პირველადი სამედიცინო დახმარება,დასუფთავება-დალაგება, ქიმიური ნივთიერებების გამოყენება/შენახვა; ერგონომიკა, სამუშაო სივრცის უსაფრთხოება; სამუშაო სივრცეში მომხდარი უბედური შემთხვევები და მათი მართვის გზები.

სრულად
Image 07 ნოემბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის მარინა ტოხიშვილის ინიციატივით XI კლასის მოსწავლეები ეწვივნენ კორნელი კეკელიძის სახელობის ხელნაწერთა ეროვნულ ცენტრს. დაათვალიერეს ხელნაწერები და ააწყეს თავსატეხი  ვახუშტი ბაგრატიონის ევროპის რუკის მიხედვით. ვიზიტის მიზანი იყო: მოსწავლეებისთვის ქართული კულტურული მემკვიდრეობის შესახებ ცოდნის გაღრმავება, ხელნაწერთა მნიშვნელობის გააზრება და პრაქტიკული დავალების შესრულების გზით მიღებული ცოდნის გამოყენება. აქტივობები: მოსწავლეებმა დაათვალიერეს ცენტრში დაცული უძველესი ხელნაწერები, გაეცნენ მათი შექმნის ისტორიას, მნიშვნელობასა და შენახვის მეთოდებს. მოსწავლეებს დაევალათ ვახუშტი ბაგრატიონის ევროპის რუკის მიხედვით თავსატეხის აწყობა. ამ აქტივობამ მათ საშუალება მისცა, უფრო ახლოს გაცნობოდნენ ქართველი კარტოგრაფის შემოქმედებასა და გაეანალიზებინათ წარსული დროის უაღრესად ზუსტი რუკა. მარინა ტოხიშვილის თქმით, ,,მოსწავლეებმა მიიღეს საჭირო ინფორმაცია, ქართული ხელნაწერების მნიშვნელობის შესახებ, ისტორიასა და კულტურაში. გაეცნენ ხელნაწერთა შექმნის პროცესსა და მათი შენახვის მეთოდებს; ვახუშტი ბაგრატიონის ევროპის რუკისა და მის მნიშვნელობას კარტოგრაფიის ისტორიაში. მსგავსი ტიპის აქტივობები მოსწავლეებს განუვითარებს კრიტიკული აზროვნების, გუნდური მუშაობის, პრობლემის გადაჭრის უნარებს.გაუღრმავდებათ ინტერესი ქართული კულტურული მემკვიდრეობის მიმართ; ისტორიისა და გეოგრაფიისადმი." კორნელი კეკელიძის სახელობის ხელნაწერთა ეროვნულ ცენტრში ვიზიტი წარმატებული იყო. მოსწავლეებმა მიიღეს საინტერესო და სასარგებლო ცოდნა, გაიღრმავეს ქართული კულტურისადმი ინტერესი და განივითარეს მნიშვნელოვანი უნარები. შემდგომი გეგმები:კლასში განხილული იქნება ვიზიტის შთაბეჭდილებები და მიღებული ცოდნა.მოსწავლეებს დაევალებათ მცირე პროექტების შექმნა, რომლებიც დაკავშირებული იქნება ხელნაწერებთან ან ვახუშტი ბაგრატიონის რუკასთან.

სრულად
Image 31 ოქტომბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლურ სკოლაში ლეილა თვალაბეიშვილისმიერ, ქართული ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილზე წარმოდგენილი იყო შესასწავლი მასალის თემა: ,,და მე ვიგონებ” ქვესაკითხები:  მოთხრობების ,,ხაზარულასა“ და ,,ჩვენი ჭერმის“ეპიზოდები, პერსონაჟების მოქმედების ადგილი დრო. არსებითი და არა არსებითი დეტალები. მსჯელობა ორივე ტექსტის მთავარ სათქმელსა და პერსონაჟების საქციელზე. გაკვეთილმა წარმატებით ჩაიარა. მოსწავლეებმა გამოავლინეს ღრმა ცოდნა და ანალიზის უნარი არსებული თემის ირგვლივ.მასწავლებელმა, ლეილა თვალაბეიშვილმა განსახილველ მასალასთან ერთად შეარჩია შესაბამისი აქტივობები და თვალსაჩინოებები, კერძოდ, ნაძერწი მასალა, რამაც მოსწავლეები სრულად ჩართო საგაკვეთილო პროცესში და სასურველ შედეგს მიაღწია. აღსანიშნავია ის ფაქტიც, რომ საგაკვეთილო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობა არ ყოფილა საგანგებოდ მომზადებული: კერძოდ, წინასწარ გაზეპირებული ფრაზებითა და შეფასებებით გაჯერებული. გამოკითხვის სტრატეგია იყო წინარე ცოდნასა და კრიტიკულ აზროვნებაზე დაფუძნებული, რასაც ამყარებდა არგუმენტებით მსჯელობა, განსხვავებული აზრის მოსმენის კულტურა, დებატების გამართვის სტრატეგია და ობიექტური დასკვნების გამოტანის უნარი. მასწავლებელმა მოახერხა თემის ღრმა და ყოვლისმომცველი გაშუქება. მოთხრობის ჟანრის ყველა მნიშვნელოვანი ასპექტის დაფარვა, დაწყებული სტრუქტურიდან, დამთავრებული მხატვრული ხერხებით. გაკვეთილის მანძილზე მოსწავლეები აქტიურად მონაწილეობდნენ მსჯელობაში, ანალიზში და საკუთარი აზრის გამოთქმაში.მასწავლებელმა გამოიყენა სხვადასხვა შემოქმედებითი აქტივობა, რამაც მოსწავლეებს საშუალება მისცა, თამამად გადმოეცათ მიღებული ცოდნა. გაკვეთილი სრულად შეესაბამებოდა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს. რაც ავითარებს მოსწავლეებში კრიტიკულ აზროვნებას, ანალიზისა და შემოქმედების უნარებს. გაკვეთილი შესანიშნავი მაგალითია იმისა, თუ როგორ შეიძლება ლიტერატურის სწავლება გახდეს საინტერესო და მოსწავლეთათვის სასარგებლო.  მასწავლებელმა შეძლო რთული თემის მარტივად და გასაგებად წარდგენა, რამაც მოსწავლეებში ინტერესი გააღვიძა და მათ სწავლისადმი მოტივაცია გაზარდა.  

სრულად
Image 31 ოქტომბერი 2024 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის სახვითი ხელოვნების პედაგოგმა, ქეთი დევნიზაშვილმა მოაწყო შემოდგომის ნუგბარის ექსპოზიცია,სადაც წარმოდგენილი იყო ამ სეზონისთვის დამახასიათებელი პროდუქტები და ნუგბარი. ექსპოზიციაზე სტუმრებს შეეძლოთ დაეგემოვნებინათ ისეთი პროდუქტები, როგორიცაა სხვადასხვა ჯიშის ვაშლი, მსხალი, ყურძენი, თხილი, ნიგოზი, ასევე ტრადიციული ჩურჩხელა. მსგავსი ღონისძიებები ხელს უწყობს ტრადიციების დაცვასა და პოპულარიზაციას. ასევე მხატვრული კომპოზიციების შექმნას, ფერთა შეხამებასა და შემოქმედებითი უნარების განვითარებას.

სრულად