მიმდინარე სიახლე

Arrow Down Icon
01 თებერვალი 2025 წელი

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მოსწავლეებმა სცენარისტსა და ლიტერატურის მოყვარულს უმასპინძლეს

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მოსწავლეებმა მნიშვნელოვან მოვლენას უმასპინძლეს. ახალგაზრდა სცენარისტი და სატელევიზიო შოუს "წიგნების თაროს" მონაწილე,  ალექსანდრე გუნია, სკოლის მოსწავლეებს ესაუბრა წიგნებისა და ლიტერატურის სიყვარულზე. საინტერესო სტუმარმა შეხვედრაზე აღნიშნა, რომ ტექნოლოგიებით გაჯერებულ რეალობაში, ლიტერატურის მნიშვნელობა უდიდესია.

ალექსანდრემ მოსწავლეებს გაუზიარა საკუთარი გამოცდილება: როგორ შეცვალა წიგნის კითხვის პროცესმა მისი ცხოვრება, რა როლი ითამაშა ინტელექტუალურმა პროექტმა - ,,წიგნების თარო"-მ მის პროფესიულ განვითარებაში და რატომ უნდა დარჩეს ლიტერატურა თანამედროვე ადამიანის ყოველდღიურობის ნაწილად.

მოსწავლეებისთვის ეს იყო უდიდესი მოტივაცია – არა მხოლოდ იკითხონ მეტი, არამედ დაინახონ, როგორ შეიძლება წიგნებმა უკეთესობისკენ შეცვალოს მათი აზროვნება და მსოფლმხედველობა.

შეხვედრის მსვლელობისას, ალექსანდრემ, დამსწრე აუდიტორიას, წიგნების შერჩევის, ლიტერატურული ანალიზისა და მწერლის პროფესიის სირთულეებზე ესაუბრა.

გარდა იმისა, რომ მოსწავლეებს გაუჩნდათ შანსი პროექტში მონაწილეობის მიღების, ზოგადად სასკოლო თემთან ამგვარი შეხვედრები შეიძლება გადაიზარდოს უფრო მასშტაბურ პროექტად, თუ ახალგაზრდები, რომლებიც ლიტერატურით ან სხვა შემოქმედებითი სფეროებით არიან გატაცებულნი, თავიანთ გამოცდილებას მოსწავლეებს გაუზიარებენ.

შესაძლებელია, მსგავსი შეხვედრების ციკლის ორგანიზება სხვადასხვა- საგნობრივი მიმართულებით, რაც ხელს შეუწყობს ახალი თაობის წიგნიერებისა და კრიტიკული აზროვნების განვითარებას.

მოსწავლეების მონაწილეობა მსგავს ინიციატივებში არა კრიტიკულ აზროვნებას ავითარებს, არამედ მათ სოციალურ და პროფესიულ უნარებსაც აძლიერებს. ასეთ პროექტებში ჩართულობა რამდენიმე მნიშვნელოვანი ასპექტით გამოირჩევა:

მსგავსი შეხვედრები აჩვენებს, რომ ლიტერატურა მხოლოდ სასწავლო მასალა არ არის, არამედ ცხოვრებისეული გამოცდილებებისა და ემოციების შემცველი ძალაა. მოზარდები ხვდებიან, რომ კითხვა თვითგანვითარების გზაა.

წარმატებული ახალგაზრდების პირადი ისტორიების მოსმენა მოზარდებს აძლევს სტიმულს, დაინახონ ლიტერატურასთან, ჟურნალისტიკასთან, სცენარისტობასთან და სხვა შემოქმედებით დარგებთან დაკავშირებული კარიერული პერსპექტივები.

მსგავსი შეხვედრები მოზარდებს ეხმარება თავისუფლად გამოხატონ აზრები, დაუსვან კითხვები და გაიღრმავონ ანალიტიკური უნარები. წიგნების განხილვა და დისკუსიები მათ ლოგიკურ და არგუმენტირებულ მსჯელობას უვითარებს.

მოსწავლეთა აქტიური ჩართულობით შესაძლებელია ახალი პროექტების ჩამოყალიბება, როგორიცაა ლიტერატურული კლუბები, დისკუსიური ჯგუფები ან თუნდაც მოსწავლეთა მიერ შექმნილი მცირე მასშტაბის გამოცემები, ბლოგები და პოდკასტები.

როცა მოსწავლეები ხედავენ, როგორ შეიძლება ლიტერატურამ და კითხვამ რეალურ ცხოვრებაში კარიერული ან პიროვნული წარმატება განსაზღვროს, ეს მათ დამატებით მოტივაციას აძლევს. ისინი იწყებენ წიგნებს არა მხოლოდ ცოდნის წყაროდ, არამედ საკუთარი ოცნებებისკენ სვლის ინსტრუმენტად.

ამგვარი პროექტები განათლების მხოლოდ ფორმალურ მხარეზე არ არის ორიენტირებული – ისინი მოზარდებს უყალიბებს ღირებულებებს, ხსნის მათთვის ახალ გზებსა და აძლიერებს შემოქმედებითი აზროვნების უნარს. შედეგად, ასეთი ინიციატივები არა მხოლოდ მოსწავლეებს, არამედ საზოგადოებისთვის სარგებელის მომტანია, რადგან განათლებული, წიგნიერებაზე ორიენტირებული თაობა არის პროგრესის საფუძველი.